pEsta pOnggal  

Saturday, February 21, 2009

Ya!! Pagi ne kul 7.40 aku udah tercongok kat dataran UO. Asal? Asal awl sgt aku dah kat c2?? Ade ape2 ke? Ya..mmg ade ape2..Pagi ne berlangsungnya pesta pOnggal kat KUO. Pesta Ponggal ne berlangsung 2 hari, hr ne n esok. Hari ne cume berlangsung pertandingan2 je...Selame hmpir 3thn aku kat KUO, ne le 1st time aku join pesta ne. Biasenye diorang wat awl pg, kul 7.31 pg. Mne le aku rajin nak pegi klu sesorang. Xbest sesorang. Mmbe2 aku smestinye sedap tarik selimut lg..

~banner nye~

Aku kan masuk pertandingan pg ne..pertandingan mengecat belanga n memasak pOnggal.
2 ne je yg aku masuk.
1 group..Group aku dbintangi oleh semestinye aku le..huhu bersame 3 perempuan bukan melayu terakhir - iLah, aTie n liZa..

Lepas perasmian oleh pEngetua kOlej ne, Kapten Dr Samsu Adabi, mule le pertandingan kitorang. Memule pertandingan mengecat belanga. Bantai je ngecatnye..Huhu..
Then, pertandingan memasak pOnggal plak. Jenuh le kitorang nak idupkan api 2..msk gune kyu api..kitOrang diberi mse 1 jam. Pertandingan ne, jurinye felO2 kolej ne je..Xamik juri luar pun..
Fuh! tungkus lumus kitOrang nyalakan api, akhirnye kitorang dpt msk gak. Xdele nyalakan api je sepanjang ptndingan 2..
Ape bhn2 tuk msk pOnggal ne??simple je bhn2nye..
beras, susu, kismis, gula melaka, gula pasir, garam n minyak sapi.

kitOrang belasah je masak ne. Xpenah msk n xpnh merase msakan pOnggal ne. So, xtau mcm mne rupenye n rsenye..
Haha masakan kitOrang rasa nye udah ok ( bagi pandangan org yang merase le )tapi nasi plak mentah ckit. Yele, jenuh kitorang kibas2 nak suh nyala api 2, starter byk kitorang rembat tuk nyalakan api 2..ditmbh ngn paper lg..Kejap ok, then k.o..then o.k plak..k.o plak...Mse udh nak tamat, bru o.k kitorang punyer api..Kan bgus api mcm ne awl2 lg..Xdele nsi kitorang mentah..

~ne le perempUan2 bukan melayu terAkhir 2~

~hehe hasil pengeCatan kitOrang~

~ne plak hasil masakn pOnggal kitOrang~

Ade 1 lg pertandingan, pertandingan wat kolum..Hehe kitorang xjoin pun..
Kul 11 lbh, kitorang naek cfe, lunch je..
Then, masing2 msuk blik le..

p/s: Aku naek blik gak, pah2 trun blk..nk g mendobi..Huhu pkaian kotor byk..lum berbasuh lg. Malas plak nak bsh tgn. 1st time aku mendobi..Haha..

AddThis Social Bookmark Button


0 comments: to “ pEsta pOnggal

Design by Amanda @ Blogger Buster