Disebabkan kaki "gatal" nak berjalan  

Saturday, January 10, 2009

Semalam aku ade 1 class je, lecture 4 Literary Intersections. Rupa-rupanya subject ne course laen pun amik gak.. combine 3 courses (ELS, eLIT n TESL)..Patutlah ramai semacam je kat lec hall 2 aku tengok. Nasib baik le 1 jam je tapi rase lame le gak. Aku duk di barisan belakang sekali ngan Peanut n Nik (ngan diorang berdua le aku selalu g class). Bukan sebab kitorang datang lewat tau. Kitorang sampai 4 min awal b4 d lec begin..hehe..kitorang ne kan pelajar 'contoh'. Udah barisan belakang sekali ade ruang duduk kosong yang banyak, so kitorang duk le situ.

Itu intronya..Alkisahnya, petang tu Nun ajak aku g Kajang. Aku ne klu bab berjalan pantang diajak. On je memanjang. Barang keperluan aku semua udah ade, saje je kaki ne gatal nak berjalan..ahaks. So, kitorang pun g le 4 orang (aku, Nun, Mah n Ilah) lepas zohor.

Memule, kitorang g masuk Metro Kajang. Mah nak beli present 4 her special bf. Hmm biase le bile ade pakwe, gini le.. Kena beli brg tuk besdaynye. Tu bukan aku yang cakap tau tapi c Normah yang cakap. Nasib baek aku xde bf lagi kalau tak ak pun pusing nk beli ape. Habis kedai dalam Metro 2 kitorang masuk. 

Aku ne pun dalam xberhajat nak beli ape2, 'ter' beli le jeans. Aku bukannye ape, kesian kot kat miss chinese ne. Yang sebenarnya aku usha je kat bahagian jeans ne. Dia tengok aku belek2 jeans dia suh le aku try. Cakap macam2..jeans ne bagus le..bla bla...ak pun try le. Yg sebenarnya size ak xde udah habis, so dia bagi try size yg kecik ckit. Boleh la. Muat 2 memang muat tapi tetiba aku rase macam xsesuai ngan aku plak. Rase mcm rock, gangster plak. Terpikir, aku pakai ke nnti klu aku beli? Malu yok nak pakai..Klu tengok dek abah ngn ma aku mesti diorang complain. Pkai sluar ntah ape2 ntah.hehe...So, xjadi le aku nak beli. Pahtu miss 2 promote yang laen plak..bagi aku try 2 jeans sekali gus. Aku ne dalam nak tak nak try je le..

Last2 aku pun beli le 1. Sebab ape aku beli? Maybe sebab kesian kat dia, sanggup layan aku. Maybe sebab aku x sanggup nak hampakan dia. Dia dah cakap itu ini kat aku. So xnak bazirkan air liur dia. Maybe sebab aku ne mudah terpengaruh. Or maybe aku udah berkenan ngan jeans 2....hehe. Whatever d reason is, i've already bought the jeans.

Masing2 udah ade plastic di tangan. Dah lesai ber'jual beli' kat Metro, kitorang g Mydin plak. Barang keperluan le diorang beli. Tapi ade gak barang yang xde dalam kepala dibeli gak.Hehe aku pun 2x5 je. Tapi malu ah nak cite kat sini..hehe. Rasenye kul 6 lebih kitorang kuar Mydin. Hajatnye pahne nak singgah kat Hentian Kajang nak g beli tiket n jalan2 cari makan kat pasar malam.

Hehe sebelum balik sempat lg singgah 1 kedai. Baju kat kedai 2 semua lawa2. Ingat leh le aku usha2 baju ladies..tambah collection tuk baju ladies. Tapi hampeh, baju t-shirt gak aku capainya.
Hangus duit aku beli t-shirt 2. Singgah Metro lagi sekali. Nun nak beli ape ntah. Tadi dia mark je.

Disebabkan kitorang nak singgah Hentian Kajang, kitorang naik bas mini le dlu. Nak cepat le kate kan. Nak beli tiket bas nak balik kampung 22hb pg tapi xdapat le. Kalu pagi kena turun kat KB. malas aku nak turun KB. Last2 aku beli tiket 21hb malam. Hmm rupe-rupenye tiket bas udah naek..43 ringgit (surcaj 30%). Asal ek harga tiket naek padahal harga mnyak udah turun?? Heran ak..

Then mase untuk cari makan. Aku beli rojak ngan tembikai je. Nak beli pisang berangan, xde plak. Kempunan ne..hehe. Agak berat le, byk beli. Peanut, Nik n Sal pun ade kirim. Xnak tunggu bas lame, kitorang naek je bas Rapid yg nak g ke Kajang. Cuak jugak le kot2 bas ne udah xmasuk ukm ke, driver 2 suh turun sampai Kajang ke. Hehe nasib baek ok je.

Waa, kira2 kul 9 kitorang sampai kolej. Lepas makan, mate udah xlarat nak bukak. Tido le jawabnye. Letih yok...ngan bjalan byk, bawak barang byk, duit pun kuar byk..hehe. Tapi nak wat camne udah kaki gatal nak berjalan. Terima je le.



AddThis Social Bookmark Button


5 comments: to “ Disebabkan kaki "gatal" nak berjalan

Design by Amanda @ Blogger Buster